Noul sistem de transport, parcarile cu plata si sistemul de inchiriere de biciclete, plus renovarea parcurilor si zonelor pietonale din ultimii sase ani au schimbat capitala rusa dincolo de recunoastere.
De-a lungul ultimilor sase ani, Moscova a urcat inspre fruntea ligii internationale in ceea ce priveste dezvoltarea transporturilor, iar acum ocupa primul loc in Europa de Est in ceea ce priveste dezvoltarea transporturilor si infrastructurii, aceasta stire a fost anuntata in data de 15 martie de catre seful Departamentului de Relatii Internationale din Moscova, Serghei Cheremin, la Expozitia MIPIM International Real Estate ce a avut loc in Franta. Mai mult decat atat, Moscova ocupa primul loc intre orasele din Europa de Est ale viitorului din punct de vedere al dezvoltarii.
Pe langa dezvoltarea serioasa a infrastucturii si a transporturilor in ultimii sase ani, Moscova a fost echipata cu un state-of-the-art sistem de inchiriere de biciclete si car-sharing. Au aparut noi parcuri ergonomice in zonele centrale, dar si in zonele periferice, precum si un centru istoric proaspat restaurat cu zone pietonale extinse, zone de magazine traditionale, de argintarii si nu numai, restaurante, teatre etc.
Proiectul de infrastructura si lansarea sistemului de transport MCC, care uneste cartiere indepartate ale orasului a fost unul din cele mai aplaudate proiecte de dezvoltare urbana. Lansat in 2016, Moscow Central Circle (MCC) este o cale ferata circulara care face legatura intre cartierele periferice ale Moscovei si statiile de metrou, dar si statii de transport suprateran.
Aproape 320.000 de oameni folosesc trenurile MCC de zi cu zi.
In Moscova a functionat un sistem de parcare cu plata incepand cu anul 2012, iar extinderea sa geografica este in continua expansiune. Un loc de parcare intr-o parcare privata costa 40-200 ruble (0,7 $ – 3,3 $) pe ora.
Pe de alta parte, proiectul cel mai controversat al primarului Moscovei a fost introducerea si mai multor parcari cu plata si amenzi aplicate tuturor celor care nu respectau zonele delimitate de parcare si in special in zona de centru a orasului, lucru care a infuriat multi moscoviti, dar a ajutat la colectarea la bugetul orasului, date furnizate oficial pana la sfarsitul anului 2016, de 17,5 miliarde de ruble ( asta insemnand aproape 300 milioane dolari ).
Sistemul de inchiriere Velobike a aparut la Moscova in anul 2014. In prezent, exista 330 de statii de andocare localizate atat in zonele centrale cat si in zonele suburbane ale orasului, dar din pacate reteaua de piste pentru biciclete este inca destul de slab dezvoltata, ceea ce inseamna ca biciclistii trebuie sa se plimbe de-a lungul drumurilor principale in cele mai multe zone moscovite.
Datorita iernii lungi, inchiriere de biciclete este disponibila numai din aprilie pana in octombrie. Bicicletele sunt mutate din statiile de andocare in timpul sezonului rece.
Un sistem de car-sharing a fost lansat la Moscova in 2015. Sistemul nu este inca deschis pentru straini, ci doar pentru cetatenii rusi.
Statisticile ultimilor ani arata ca o masina luata in regim car-sharing inlocuieste zece vehicule private, care ajuta astfel la descongestionarea in mod semnificativ traficul infernal din Moscova.
Extinderea trotuarelor si marirea zonelor pietonale, dar si restaurarea cladirilor istorice efectuate de autoritatile orasului inca din 2013, a transformat centrul istoric dincolo de recunoastere.
Proiectul de renovare a parcurilor din Moscova a implicat colaborari extrem de reusite cu firmele britanice si scandinave de arhitectura pentru a transforma parcurile din Moscova in cartea de vizita a orasului.
In ceea ce priveste trafic pietonal turistic, momentan Parcul Gorky rivalizeaza serios cu Piata Rosie care este renumita pentru numarul extraordinar de mare de turisti.
2 comentarii Adaugă comentariu
Mi-a placut partea cu car-sharing. O idee excelenta pentru un oras la fel de aglomerat in trafic cum este Bucurestiul.
Interesant tot ce au facut 🙂