România este țara pe locul 2 din Europa când vine vorba de vânzarea de mașini second hand cu vicii ascunse ( dat înapoi, accidente grave, mașini inundate și așa mai departe ).
Spunem noi că tot e bine că nu suntem pe locul 1, pe care îl ocupă cu “ succes ” Polonia
În România nu foarte multi oameni își permit un autoturism nou, așa că majoritatea se îndreaptă către cele second hand. Bugetul mediu estimat pentru o mașină la mâna a doua, în România este între 5.000 și 10.000 eur.
Samsarii de mașini știu aceste detalii, au experiență și se adaptează după cerințele cumpărătorilor români și anume să fie mașină nemțească, să aibă dotări cât mai multe, kilometrii puțini, prețul să fie mic că să se încadreze în bugetul cumpărătorului și să îi vândă o mașină cu o poveste clasică pe care ați auzit-o și voi cu siguranță: “Recent adusă, nerulată în Romania “, “ Service doar în reprezentanţă “, “ Maşina am cumpărat-o de la o bătranică. Mergea o dată pe săptămană la Lidl , în rest maşina stătea în garaj “, “ Maşina am cumpărat-o de la o doctoriţă/avocată care nu mergea foarte mult cu maşina , iar în marea majoritate a timpului stătea în garaj “ etc.
Samsarii, în general, se orientează către mărci de mașini comune – Volkswagen, Seat, Skoda, Audi sau BMW. Foarte rar se aruncă la mașini prea ieftine sau prea vechi, pentru că acolo, profitul este mult mai mic.
Ce profit poate face un samsar?
De la 400 până la 10.000 eur / autoturism vândut. Evident ca depinde ce marcă de mașină vinde și mai ales cine este cumpărătorul.
Dacă vrei să cumperi o mașină second hand, identificarea acestor samsari e foarte importantă. Este o chestie să cumperi de la cineva care își vinde propria mașină și care poate să îți dea detalii despre istoricul acesteia din ultimii 2,3 – 5 ani, și este cu totul altă chestie să iei o mașină de la altcineva care abia a adus-o din Germania și îți spune că mașină este ” impekabila ” și că “acceptă orice test.”
Pentru a depista o astfel de țeapă poți verifica mașina folosind decodorul VIN carVertical. CarVertical are acces la multe baze de date și le “ strică calculele “ samsarilor de mașini. Evident samsarii urăsc carVertical pentru că le deranjează afacerile. De multe ori, carVertical te poate scuti de un drum inutil, de o fraudă imensă, de kilometraje modificate, mașini inundate etc.
Dacă ai de gând să cumperi sau să imporți o mașină din SUA, carVertical depistează cu ușurință orice mașină lovită sau inundată, mai ales dacă este scoasă la licitație.
CarVertical funcționează în toată lumea, dar excelează dacă doriți să cumpărați un autoturism din următoarele țări: România, Belgia, Suedia, SUA, Olanda, Danemarca, Franța, Italia, Austria, Finlanda, Ungaria si Lituania.
Pentru a putea diferenția mai bine samsarii de vânzătorii privați, iată câteva sfaturi:
1. Fii atent la pozele mașinii – Majoritatea celor care vor să-și vândă mașinile o vor poștă pe internet cu fotografii mai bune sau mai puțîn bune, in funcție de ce telefoane au și cât de tare se pricep. Aici vei vedea prima diferența: majoritatea celor care au fotografii bune, din toate unghiurile, cu mașină impecabil de curată la interior ar trebui să îți ridice o mică suspiciune.
2. Vezi câte mașini a mai vândut – Obligatoriu un anunț va avea și un număr de telefon. Dacă are 3-4 numere afișate deja sună dubios.
3. Întreaba-l despre povestea mașinii – Atenție la detalii când vorbiți la telefon. Povestea cu “ mașina a fost a unui bătrân din Germania (Olanda, Franța, Italia etc) și nu a circulat prea mult cu ea ” este pe cât de veche pe atât de folosită. Pare incredibil că încă mai ține, dar din fericire ține din ce in ce mai puțin. La ține să nu țină J!
4. Cere-i seria VIN – Dacă ezită sau nu dorește să vă dea seria VIN, sunt șanse mari să ascundă ceva.
Mai jos găsești niște clipuri unde îți arăt cum funcționează aplicația . O să vezi ce informații interesante am găsit despre mașinile verificate