Astazi am decis sa abordez un subiect care mie mi-a captat atentia de ceva timp si anume: conceptul de franciza.
Cum sunt un tanar antreprenor, care are deja o afacere a sa, m-am gandit sa largesc spectrul de afaceri si sa merg de data aceasta cumva pe o reteta mai sigura, in care nu testezi tu singur ce merge, ce furnizori sunt mai buni, care este profilul angajatului tau si asa mai departe si drept urmare am inceput sa ma interesez de franciza unei afaceri care este deja pe roate, care merge si la care daca folosesti exact ingredientele propuse de francizor, nu ai cum sa dai gres.
Fata de alte tari din Europa, in Romania, conceptele de francize sunt inca la inceput de drum, dar cu mare potential de dezvoltare pentru micii antreprenori asa ca primul pas pe care il recomand tuturor este sa achizitioneze catalogul francizelor din Romania, catalog care apare anual si sa se documenteze corespunzator.
Eu l-am cumparat si asa am aflat ca in prezent, peste 400 de concepte sunt active in franciza in piata locala, din care doar o treime dintre ele sunt branduri romanesti, majoritatea fiind branduri straine.
Acum, ideea este sa te gandesti serios, pe langa bugetul pe care il ai dedicat pentru aceasta afacere, ce iti doresti, sau ce ti-ar placea sa faci in aceasta noua directie in care te indrepti.
O sa va povestesc ce mi-ar placea mie si idea in jurul careia inca ma invart ca un uliu si anume o cafenea. Pare ciudat, ca un antreprenor din zona financiara, ar dori sa se indrepte inspre o zona de food & beverage, zona care nu este in confortul meu neaparat pentru ca nu o cunosc decat din unghiul clientului. Cred ca poti transforma o pasiune persoanala intr-o afacere daca ai doza suficienta de constiinciozitate in care intelegi diferenta intre cele doua concepte. Cu certitudine pot sa va spun de unul singur nu m-as fi aruncat in aceasta industrie, sa pornesc de la zero si sa testez pe pielea mea marea cu degetul. Asa ca solutia care mi s-a infiripat in minte este o franciza si dupa lungi cercetari am ajuns la o concluzie: mi-ar placea franciza Tucano Coffee si cum investitia este destul de mare am inceput sa ma documentez inainte de a stabili o intalnire ca sa fiu sigur ca am toate datele si informatiile pentru a putea lua o decizie.
Tucano Coffee este un brand cu tara de origine Republica Moldova si reprezinta o retea internationala de franciza de cafenele, care promoveaza in toata lumea filosofia lor unica: Love.Peace.Coffee si anume dragostea ca sentiment, pacea ca stare si cafeaua in calitate de bautura preferata ( evident si a mea ).
Pana acum sunt prezenti in Romania in Arad, Brasov, Bucuresti, Cluj si Timisoara ( deci si altii au testat reteta si a mers bine, motiv pentru care am si mai are incredere in aceasta reteta ).
Avantajele unei fracize Tucano Coffee:
-
Asistenta pentru gasirea locatiei corecte
-
Produsele lor la pret de productie
-
Designul incaperii
-
Echipamente si Know-how
-
Asistenta si transparenta in achizitii
-
Ajutor si follow-up in procesul de deschidere si lucru
-
Traininguri initiale
-
Suport continuu
-
Suport complet de marketing si politica comerciala
-
Cercetare si Dezvoltare
Cum ma incadrez profilului pentru ca sunt antreprenor si consider ca acest aspect constituie un element important si cheie in dezvoltarea unui parteneriat de succes si totodata sunt si un mare iubitor de cafea, mi-as dori sa urmez un model de business de succes cum este cel de la Tucano Coffee si consider ca este ceea ce caut eu.
Numarul iubitorilor de cafea este unul foarte mare, insa nu orice cafenea reuseste sa satisfaca placerea clientilor de a savura o cafea buna, de calitate, intr-o ambianta si companie placuta.
Daca ar fi sa va ganditi sa o luati pe drumul antreprenoriatului, v-ar placea sa deschideti o afacere de tip franciza si daca ati facut-o pana acum, cum ati recomanda franciza unei persoane apropiate?
- Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2017
1 comentariu Adaugă comentariu